@ashkananir
اخباراخبار شهرداریاخبار شورای اسلامی شهراشکنانپیگیری مطالبات شهروندان

پیگیری مسائل و مشکلات شهر اشکنان
در نشست مشترک فرماندار شهرستان با نمایندگان مردم

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اشکنان؛ دوشنبه پنجم دی ماه جاری، جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر اشکنان با حضور دکتر کرامت فر فرماندار محترم لامرد، حاج آقا صفری امام جمعه محترم بخش، مهندس علیمرادپور سرپرست محترم بخشداری، حاج عباس صحراگرد نماينده محترم خیرین، اعضای شورای اسلامی شهر و جانشین شهردار در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر اشکنان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه‌، غلامی نیا رئیس شورای اسلامی شهر اشکنان ضمن خوش آمد گویی، برخی از مهم ترین مشکلات شهر اشکنان را برشمرد و گفت: اصلاح شبکه آب خیابان شهید دادنام که یکی از الزامات بهسازی و آسفالت معبر مزبور بوده، علیرغم پیگیری طی چند سال اخیر، همچنان بی نتیجه مانده است.

نماینده مردم اشکنان افزود: یکی دیگر از مشکلات، عدم توسعه شبکه آبرسانی در بخش هایی از اراضی تفکیکی بنیادمسکن می باشد که علی رغم ساخت و ساز صورت گرفته در اراضی مورد اشاره ، همچنان این مهم مرتفع نشده و از این رو ساکنین منطقه از این موضوع ابراز نگرانی می نمایند.

وی در خصوص مشکل خطوط مخابراتی برخی محلات گفت: سرقت کابل های مخابرات در برخی نقاط شهر موجب قطع تلفن و عدم دسترسی مردم به اینترنت شده است و علی رغم پیگیری ها و جلسات متعدد با مسئولین ذی ربط تاکنون اقدام موثری انجام نشده است. لذا با عنایت به نیاز ضروری خانواده ها به ویژه دسترسی دانش آموزان به اینترنت، لازم است مسئولین امر اهتمام جدی تری به حل این‌مشکل داشته باشند.

غلامی نیا اضافه کرد: افزایش تردد وسائط نقلیه سنگین کارخانجات منطقه از تنها خیابان اصلی این شهر ، موجب فرسایش شدید زیرساخت های شهری نظیر آسفالت معبر و تخریب ابنیه های این مسیر و نیز افزایش خطرات مالی و جانی برای شهروندان شده که علاوه بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی خیابان اصلی، ‌احداث خیابان های جایگزین نیز ضروری به نظر می رسد. همچنین معابر برخی محلات نظیر محله مزبهو و اشکاته(میرحسن) خاکی بوده و تردد در مسیر جهت ساکنین به سختی صورت می پذیرد که موضوع اعتبار بهسازی آن از نهادهای بالادستی تا حصول نتیجه مطلوب در حال پیگیری هستیم.

منتخب مردم اشکنان توضیحاتی در خصوص پارک بانوان ارائه نمود و افزود: سیاست شورای ششم در بودجه ۱۴۰۱، اتمام پروژه های ناتمام بود، اما به دلیل اهمیت بالای موضوع تفریح و ورزش بانوان، احداث پارک بانوان را در بودجه مصوب کردیم که بتوانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم. با صحبت های انجام شده با شهردار، زمین موردنظر مشخص شده و در حال تهیه نقشه پارک هستیم. همچنین در خصوص سالن اختصاصی بانوان نیز از راه های مختلف پیگیری کردیم که در این راه، همراهی مقامات مسئول شهرستانی، حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اشکنان در پایان گفت: اعتباری به منظور مقاوم سازی و رفع خطر از سیل بند رودخانه گیدو به اداره محترم منابع طبیعی شهرستان تخصیص داده شده که امیدواریم با پیگیری به موقع مسئولین محترم منابع طبیعی ، اقدام موثری در جهت پیشگیری از خسارت احتمالی ناشی از سیلاب ها صورت پذیرد.

در ادامه حجت الاسلام صفری امام جمعه اشکنان ضمن تشکر از میزبانی شورای اسلامی شهر، با اشاره به وضعیت نامناسب راه محله مزبهو بیان نمود: یکی از مطالبات جدی اهالی محله مزبهو که بارها مطرح شده است، فرسودگی زیاد خیابان اصلی این محله است که بعضا موجب اختلال در رفت و آمد و سرویس دهی دانش آموزان می شود که با توجه به محدودیت های بودجه ای شهرداری، انتظار می رود از راه های دیگر این موضوع پیگیری شود.

علیمرادپور سرپرست محترم بخشداری و کردوانی جانشین شهردار نیز توضیحاتی در خصوص برخی موضوعات مطرح شده ارائه دادند.

دکتر کرامت فر فرماندار محترم لامرد ضمن بیان خدمات انجام شده در بخش های مختلف شهر و بخش ، طی تماس تلفنی با مهندس غفاری رئیس محترم اداره آبفای لامرد و مهندس نکوگو رئیس محترم اداره منایع طبیعی لامرد، موضوعات مطرح شده توسط شورای اسلامی شهر اشکنان را پیگیری نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس