باسمه تعالی

شهروندان گرامی؛ طبق آخرین پیش بینی های اداره هواشناسی در هفته جاری آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، خسارت در اثر بادهای شدید، خیزش گرد و خاک پیش از بارش، سیلابی شدن موقت مسیرها و رودخانه ها و… محتمل خواهد بود. لذا ضمن آرزوی بارش های بی خطر، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی، موارد ذیل را مورد توجه قرار دهید:

۱. از حضور غیر ضروری در اماکن تفریحی سطح شهر، معابر شهری و بین شهری، تفرجگاه های کوهستانی، حاشیه رودخانه های فصلی، کانال های دفع آب سطحی و نیز پارک خودرو زیر درختان کهنسال خودداری نمائید.

۲. هرگونه نخاله و مصالح ساختمانی موجود در معابر اصلی و فرعی که انسداد مسیر آب را در پی دارد به قید فوریت توسط مالک یا مالکین جمع آوری گردد.

۳.با توجه به پیش بینی گستردگی میزان بارش ها تمهیدات لازم جهت باز بودن مسیر ناودان، ممانعت از ورود آب به منازل، انبارها، اماکن تجاری و… که تراز ارتفاعی آن ها همسطح یا پایین تر از سطح معابر است را در نظر بگیرید.

۴. تاکید می گردد به هیچ عنوان جهت تماشای سیلاب از منزل خود خارج نشده و تا زمان حل مشکلات احتمالی، در منزل بمانید تا ضمن در امان بودن از هرگونه خطر، در روند امدادرسانی اختلال ایجاد نگردد.

۵. دامداران گرامی؛ سرپناه امن برای دام ها پیش بینی نمائید، دام ها را همواره در نزدیک محل نگهداری نگه دارید و آبراه های اطراف محل نگهداری دام را باز نمائید.

۶. کشاورزان گرامی؛ در مدت هشدار از حضور در باغات و مزارع خودداری نمائید، برداشت محصولات را به بعد از زمان هشدار موکول نمائید و محصولات جمع آوری شده خود را به مکانی امن منتقل نمائید.

۷. شماره تلفن های ۱۳۷ ، ۱۲۵ و ۰۷۱۵۲۷۶۲۷۰۰ به صورت شبانه روزی در طول مدت بارندگی آماده دریافت گزارشات شما همشهریان گرامی می باشد. همچنین می توانید کلیه اخطاریه ها و اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران استان، شهرستان، بخش و شهر اشکنان را در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشکنان به نشانی www.ashkanan.ir و کانال های فضای مجازی شهرداری در پیام رسان های مختلف دریافت نمائید. ضمنا در همین راستا، تمامی پرسنل شهرداری اعم از پرسنل واحدهای خدمات شهری، موتوری، تاسیسات، آتش نشانی و… در آماده باش کامل خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *